2021 Magyarország és Lengyelország OECD-tagságának 25. évfordulója. Ebből az alkalomból a két ország állandó képviselete július 8-án virtuális szemináriumot szervezett a visegrádi országok elektromos és hidrogénalapú mobilitással kapcsolatos törekvéseiről és tapasztalatairól.
A visegrádi országok elektromos és hidrogénalapú mobilitással kapcsolatos törekvéseiről és tapasztalatairól szóló prezentációkat Varró László, a Shell Scenarios Team vezetője, az IEA frissen leköszönt vezető közgazdásza nyitó előadása vezette fel Turóczy László nagykövet köszöntőjét követően. Előadásában kitért arra, 2020 fordulópont volt az e-mobilitás terén, mivel az európai piac mérete először haladta meg a kínaiét. A siker a kormányzati támogatásoknak köszönhető, amelyekre véleménye szerint továbbra is szükség van. Az e-mobilitás szélesebb elterjedéséhez elengedhetetlen a városi és autóutak menti töltőinfrastruktúra kiépítése és ezek interoperabilitása. Tekintettel az autóipar kiemelt szerepére a visegrádi régió gazdaságában, meg kell teremteni a szükséges beruházásokat a sikeres átálláshoz.
Martina Trkanová Csehország ipari és kereskedelmi minisztériumának képviseletében bemutatta az országa alternatív üzemanyagokra vonatkozó szakpolitikáját, Ewa Mazur a lengyel klíma- és környezetügyi minisztérium képviseletében az ország hidrogénstratégiáját mutatta be. Maciej Mazur, a Polish Association of Alternative Fuels (PSPA) vezérigazgatója, a European Association for Electromobility (AVERE) alelnöke a lengyel e-mobilitási piac helyzetét mutatta be, majd Martin Jesný, a szlovák regionális fejlesztési és informatikai minisztérium képviseletében az ország hidrogénstratégiáját ismertette. Magyarország részéről Alföldy-Boruss Márk és Horváth Viktor (ITM) mutatta be a hazai e-mobilitást ösztönző szakpolitikákat és a Nemzeti Hidrogénstratégiát. A magas érdeklődés mellett lezajlott esemény Aleksander Surdej lengyel OECD-nagykövet záró megjegyzéseivel ért véget.
2021. július 15.